Informacje ogólne
Bon energetyczny przysługuje za okres od 1 lipca do 31 grudnia 2024 r. każdemu gospodarstwu domowego spełniającemu kryterium dochodowe. Dochody za 2023 r. nie powinny przekraczać 2500 zł na osobę w gospodarstwie jednoosobowym lub 1700 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.
Jeśli kryterium dochodowe zostanie przekroczone, dalej istnieje możliwość ubiegania się o bon energetyczny – w tym przypadku obowiązuje zasada złotówka za złotówkę, dzięki której dalej przysługuje prawo do świadczenia. W takim przypadku kwota świadczenia będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych bonów energetycznych będzie wynosić 20 zł.
Wysokość bonu energetycznego jest zależna od wielkości gospodarstwa domowego, jak i od jego głównego źródła ogrzewania.
Bon energetyczny przyznaje się w wysokości:
1) 300 zł - gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
2) 400 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
3) 500 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
4) 600 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
Gospodarstwa domowe, których główne źródło ogrzewania jest zasilane energią elektryczną (pompa ciepła/ bojler elektryczny) przysługuje bon energetyczny w podwyższonej wysokości. Warunkiem jest wpisanie lub zgłoszenie takiego źródła do CEEB do 1 kwietnia 2024 r. – w przypadku źródeł już działających wcześniej, albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do CEEB.
1) 600 zł - gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
2) 800 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
3) 1000 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
4) 1200 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
Wnioski można składać od 1 sierpnia 2024r.
1) osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wojkowicach od poniedziałku do czwartku w godzinach pracy ośrodka (piątek jest dniem bez obsługi interesantów);
2) za pośrednictwem operatora pocztowego (liczy się data stempla pocztowego);
3) elektronicznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), opatrując kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym (podpisujemy druk wniosku)
Wnioski złożone po terminie pozostają bez rozpatrzenia.
Bon energetyczny za okres od dnia 1 lipca 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r. jest wypłacany jednorazowo.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego prawidłowego złożenia.
Organ przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu bonu energetycznego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej - o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej, pracownik przyjmujący wniosek, informuje go o możliwości osobistego odebrania informacji o przyznaniu bonu energetycznego.
Nieodebranie informacji o przyznaniu bonu energetycznego nie wstrzymuje wypłaty tego bonu.